محل تبلیغات شما

سلام دوستان

همه بر این واقفند که رشد شرکت های استارت آپی در هر جامعه ای برگرفته از فرصت های موجود در آن است. شرکت های نوآور با کشف شکاف های موجود در عرضه کالا و خدمات یک جامعه، با رویکرد خلاقانه ای که بکار می گیرند آن شکاف و عدم پاسخگویی به مشتریان را هدف قرار می دهند و با ارائه سبک جدیدی از ارائه خدمات به نیازهای مشتریان پاسخ می دهند و برای خود فرصت آفرین میکنند.

اما وجود این فرصت در جامعه و کشف آن یک سوی قضیه است و شرط لازم موفقیت یک کسب و کار استارت آپی است و شرط کافی آن نمی باشد. از دیگر شروط موفقیت یک استارت آپ تیم موفق و همکاران متخصص و با انگیزه است. یکی از دلایل شکست برخی از استارت آپ ها گرد آمدن عده ای از دوستان یا همکاران علاقه مند به موضوع در کنار هم و راه اندازی یک کسب و کار نوآفرین یا استارت آپ است. در حالیکه تیم را می توان حایز  شرایط موفقیت دانست که اعضای آن نقاط ضعف یکدیگر را همپوشانی و نقاط قوت یکدیگر را تقویت کنند.

موفقیت در هر کسب و کاری نیازمند تلاش و جدیت در آن است. با رشد شرکت های استارت آپی برخی از کسانیکه تبحری در حرفه خود دارند و خود را مستعد در راه اندازی کسب و کاری نوآور می دانند در کنار حرفه خود و بعنوان یک کسب وکار دوم و سوم و . با پر و بال دادن به ایده ای نوآورانه و یا کپی برداری از نسخه های داخلی و یا خارجی نمونه های موفق، شروع به راه اندازی کسب و کار استارت آپی می نمایند. با عدم جدیت و نداشتن عزم کافی و عدم تلاش بی وقفه در رقابت با سایر شرکت ها و کسب و کار های رقیب این شرکت ها و ایده ها محکوم به شکست اند و موفقیتی را نمی توان برای آنها متصور بود.

برخی اوقات شرکت ها و تیم هایی با عزم راسخ و تلاشی بی وقفه به بازار وارد می شوند، انگیزه آنان برای موفقیت بسیار زیاد است و با تیمی یکدست و متخصص سعی در به موفقیت رسانیدن کسب و کار استارت آپی خود دارند. ولیکن با نداشتن شناخت کافی از بازار یا برخی اوقات با بداقبالی شرایط بازار به گونه ای می شود که پذیرشی در خصوص کسب و کار آنان وجود ندارد و سرمایه گذاری را برای ایده ناب خود که آنرا تبدیل به یک محصول حداقلی کرده اند(MVP) نمی یابند. برخی اوقات برغم ایده و تیم خوب جامعه و یا بسترهای فناورانه آن آماده و پذیرای ایده آنان نیست و برخی اوقات نیز بدلیل رکود و یا هر عامل خارجی دیگری آن سرمایه گذاری از نظر سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری جذاب  و موفق دیده نمی شود و تمایلی به سرمایه گذاری در آن ایده وجود ندارد.

بنابراین برای موفقیت یک ایده خوب و راه اندازی یک کسب و کار استارت آپی موفق علاوه بر داشتن یک تیم با جدیت کافی وهمدل و حرفه ای با افراد مستعد و با تخصص های مختلف مورد نیاز، باید زمان مناسب ورود به بازار(time to market) را در نظر گرفت تا بتوان نظر سرمایه گذاران را جلب نموده و در مرحله تجاری سازی(commercialize) نمودن محصول حداقلی با موفقیت وارد بازار شد.

در باره شرایط موفقیت استارت آپ ها و دلایل شکست آنها در نوشته های بعدی بیشتر خواهم نوشت.

 

دلایل شکست و موفقیت استارت آپ ها

مهم‌ترین دلایل شکست استارت آپ ها

ایستگاه اف (station F)

های ,استارت ,یک ,کسب ,موفقیت ,ها ,کسب و ,و کار ,استارت آپی ,و با ,استارت آپ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها